top of page

אילוף כלבים ומטרותיו


קרבה, אימון וביטחון הם התוצאות של אילוף כלבים

כולנו רוצים חיית מחמד אך לא כולנו מבינים לעומק את המשמעות של כלב בבית, זה יכול להיות נהדר למשפחה ולחמימות הבית, אך כאשר מדובר בגור או בכלב חדש שמגיע למשפחה יש לדעת אילוף כלבים בצורה מקצועית או לפחות ללכת לפי טיפים חשובים מעולם האילוף למען מניעת בעיות בזמן מאוחר יותר.

אילוף כלבים חשוב ביותר מאלפי סיבות שונות:

אילוף כלבים למען ידידות וביטחון הכלב עם ילדי המשפחה. הגנת הבית מפני צרכי הכלב. הגנת הכלב מפני זרים ואורחים לא רצויים. לקרב בין חיית המחמד למשפחה כולה ולדאוג שהכלב לא יברח.

אילוף כלבים בצורה מקצועית יכול להתבצע בצורות רבות, בין אם זה בעזרת מאלף מקצועי ובין אם זה בעזרת טיפים ואף לרמת קורס לאילוף כלבים להבנה מלאה של תהליך האילוף מול החיות המחמד. אילוף כלבים יכול להיות מאוד מעניין ואף להפוך למקצוע.


אילוף כלבים – כי חבר נאמן הוא חבר שמבין

כאשר נכנס כל בלחיינו, אם זה הביתה או בעבודה, כדאי שהוא יהיה ממושמע וקשוב לבעליו, בעיקר אם מדובר בגור בעל מרץ ואנרגיה או בכלב למשימות מיוחדות (ביטחון וכדומה). אילוף כלבים נועד לעזור לבעלי הכלבים ולחיות עצמן להכיר טוב יותר אחד את השני ובעיקר לאפשר לכלב להבין את כללי ההתנהגות הרצויים.


אילוף כלבים בעזרת חיזוקים והתניות חיוביות

ישנן שיטות שונות לאילוף כלבים, כשאחת היעילות ביותר היא אילוף כלבים באמצעות התניות. התניות אלו מתרחשות במוחו של הכלב, כשבמהלך האילוף הוא מבין שכל התנהגות מצידו גוררת יחס: התנהגות רצויה גוררת יחס טוב והתנהגות פחות רצויה גורמת ליחס נוקשה מצד בעליו.

התניות אלו יכולות להיעשות על ידי חיזוקים שליליים או חיוביים. באופן כללי, מומלץ לבצע אילוף כלבים לפי התניות חיוביות. כך הכלב לא לומד פחד, אלא מבין בדרך של משחק ואהבה מה מותר ומה אסור.

אילוף כלבים בשיטה חיובית מוכחת כמוצלחת במיוחד. מדובר בשיטת אילוף המותאמת לפי הגזע של הכלב, גילו וצרכיו. אילוף כלבים נכון ייעשה אך ורק על ידי מאלף כלבים מקצועי ובסביבה המותאמת לכך. עדיף לפנות למקומות של אילוף כלבים בעלי מרחבים פתוחים, שלא יגבילו את הכלב בכלוב קטן וסגור.

אילוף כלבים לטיסות

ישנו גם אילוף לטובת הטסת בעלי חיים לחו"ל, אם אתם נוהגים לטוס יחד עם הכלב לכל מיני מקומות בעולם, כדאי להרגיל את הכלב לטיסות ולהישאר רגוע בתוך הכלוב הטסה. חשוב לבצע בצורה נכונה כדי שהחיות לא יסבלו.

אילוף כלבים לעבודה

ולסיום... ניתן כמובן לאלף כלבים לצרכי שמירה ועבודה. לרוב מדובר בכלבים מסוג רועה גרמני. אילוף כלבים אלו נעשה בשיטה ייחודית המותאמת לצרכי שמירה והגנה. חשוב שהאילוף ייעשה בהדרגתיות, כשהכלב עוד צעיר ויכול ללמוד את כללי ההתנהגות הבסיסיים המצופים ממנו.

bottom of page